Evaluare
În Biblioteca Națională evaluarea performanțelor profesionale individuale are ca scop aprecierea obiectivă a activității personalului, prin compararea rezultatelor obținute în perioada evaluată cu obiectivele stabilite, în baza criteriilor de evaluare. Evaluarea performanțelor profesionale se efectuează trimestrial.
Procedura de evaluare a performanțelor profesionale ale angajaților se realizează în două etape:
· completarea formularului de evaluare;
· interviul
Șeful ierarhic evaluează activitatea persoanelor aflate în subordinea sa directă. El completează formularul de evaluare și le înmânează angajatului pentru examinarea lui înainte de interviul de evaluare a activității.
Angajatului i se oferă posibilitatea de a face comentarii (în scris) pe marginea notărilor din formularul completat de șef.
Interviul reprezintă un schimb de informații care are loc între persoana care a întocmit formular de evaluare și angajatul evaluat.
Formularul de evaluare este prezentat șefului ierarhic superior al secției.
Superiorul contrasemnează formularul și discută toate evaluările în direcția respectivă, în scopul de a asigura un caracter unitar și consecvent aprecierilor, de a compara serviciile etc.
Comisia de evaluare analizează rezultatele evaluării cadrelor și le prezintă Comitetului director pentru luarea unor decizii.
Stimularea angajatului
Aprecierea performanței este un instrument util de stimulare a dezvoltării angajatului: îi întărește încrederea în forțele proprii, amplifică motivarea, deschide perspective de promovare, îi sporește ambiția de ridicare a nivelului de pregătire profesională.
Stimularea angajatului poate fi sub formă de:
· spor la salariul de bază;
· premiu;
· mulțumire;
· diplomă de onoare.